La Favb, contra la reforma de la llei de l’avortament

La contrareforma de la llei sobre l’avortament, promoguda pel ministre Alberto Ruiz-Gallardón en nom del govern del PP i que pretén derogar la Llei orgànica 2/2010 del 3 març de 2010, té prevista la seva aprovació en el decurs d’aquest mes d’octubre, en la mateixa dinàmica que els Pressupostos Generals de l’Estat, i es dóna en un marc d’involució generalitzada dels drets de les dones que posa en qüestió les lluites per la igualtat.

Històricament, les Vocalies de Dones del moviment veïnal foren pioneres en la lluita pel dret a la salut sexual i reproductiva i la interrupció voluntària de l’embaràs. No volem renunciar als avenços obtinguts, resultat de tantes mobilitzacions sorgides dels nostres barris.

La FAVB s’oposa a aquesta reforma profundament antisocial i antidemocràtica, s’associarà a totes les iniciatives que reivindiquin el dret inalienable de les dones a decidir sobre el seu propi cos, i crida les entitats del moviment veïnal a sumar-s’hi.

Barcelona, 28 d’octubre de 2013