Jubilats de Macosa-Alstom Afectats per l'Amiant entreguen 10.000 signatures al president Torra

  • Publicat el dijous 21 de novembre del 2019 | 14:10

Avui 21 de novembre de 2019 els Jubilats de Macosa-Alstom Afectats per l’Amiant hem presentat al Molt Honorable President de la Generalitat Quim Torra les 10.000 signatures recollides per la campanya contra l’amiant i les seves conseqüències:

- Cens de l’amiant instal·lat a Catalunya.
- Desamiantat total, prioritat d’edificis públics.
- Revisions mèdiques post-ocupacionals a tot el personal que va estar exposat a l’amiant.
- Subvencions i coordinació per a I+D de mètodes de curació de malalties relacionades amb l’amiant, especialment del mesotelioma.

Després de la reunió amb el president dela Generalitat, hem acordat:

- Acceptar la incorporació dels jubilats de Macosa-Alstom afectats per l’amiant a la comissió interdepartamental, aprovada pel govern de la Generalitat el 22 d’octubre del 2019, que té com a objectiu preparar un pla nacional per erradicar l’amiant. Aquesta comissió es reunirà per primera vegada abans de finalitzar l’any 2019.

- Realitzar un acte conjunt amb el President de la Generalitat, Quim Torra, i l’Alcaldessa de Barcelona, Ada Colau. Aquest acte es farà a les torres de les Aigües del Poblenou.

- Aquesta comissió donarà caràcter prioritari a les mesures que s’hagin de prendre per aplicar las revisions mèdiques post-ocupacionals a tot el personal que ha estat exposat a l’amiant.

Barcelona , 21 de novembre de 2019

Jubilats de Macosa-Alstom Afectats per l'Amiant

Secció :